donderdag 7 september 2017

De ACOWAR booktag


Gisteravond kwam ik tijdens mijn rondje Bloglovin' deze tag tegen bij Esther van Bite Into Books. Hoewel ik nog steeds in ACOTAR bezig ben, besloot ik deze tag wel al in te vullen, want ik zag dat het niet over stukken  uit de boeken zelf gaat. Deze tag is in het Engels. Ik laat de vragen in het Engels staan, maar ik antwoord in het Nederlands.


Lucien; A book that fits more than one genre

Ik zou hier natuurlijk heel flauw ACOTAR kunnen invullen, maar dat doe ik niet. Ik ga voor De Boekendief van Markus Zusak. Dit boek is een oorlogsroman, eigenlijk voor volwassenen. Maar hij zou ook prima binnen het Young Adult genre passen.

Tamlin; A book with a nice cover, but you don't like what's inside

Hmmmm ik zie natuurlijk geen covers, dus ik ga een beetje smokkelen. Ja Tamlin, net als jij heel lang met Feyre hebt gedaan. Ik ga uit van de flaptekst. Heel recentelijk had ik nog twee van dit soort boeken. Het Zusje van Louise Jensen en Everything Everything van Nicola Yoon.

Amarantha; A book that haunts you

Het is heel erg, maar ik weet de titel van het respectievelijke boek niet meer. Wat ik wel weet is dat het een van de Rizzoli & Isles boeken was van Tess Gerritsen en dat ik hem bijna uit had, maar moest slapen. Tja, toen ging ik er over dromen. Om 04:15 's nachts ging ik over het einde dromen, werd ik wakker en moest ik dat boek echt uitlezen. Daarna kon ik weer rustig slapen. Argh, hoe heet dat boek nou joh. Het was in ieder geval dat boek met die twee prostituees en waarin Jane Rizzoli beviel van haar dochtertje.

King of Hybern; A book with a lot of bloodshed

Als ik echt moet kiezen, dan ga ik voor Winter. Dat laatste deel van de revolutie. Wow. Zo. Veel. Bloedvergieten.

Amren; A book you don't know much about

Ik denk de DIMILY serie en de Lara Jean serie. Ik heb allebei de series, maar er nog geen letter uit gelezen. Wat nou als ik beide series echt stom blijk te vinden?

Mor/Morrigan; A memoir

Ik lees niet veel biografieën. Maar als ik moet kiezen ga ik voor I Am Malala. In 2014 heb ik deze in het Nederlands gelezen en in 2016 heb ik hem in het Engels herlezen.

Rhysand; A book that you have a bond with

Jeeeeeeetje. Ik ga dan toch voor een hele serie, voor The Lunar Chronicles. Ik zit in het ambassadeursteam van Blossom Books, want iedereen MÓÉT die serie lezen. Punt uit.

Feyre; Pick a book that got you into reading

Ik las al vanaf mijn kinderjaren. Ik heb dus geen specifiek boek, maar ik verslond de boeken van Carry Slee toen ik klein was. En Harry Potter. Duhhhhhh.

The Spring Court; Pick a book that you read in the spring

Dat zijn er best veel, want in de lente lees ik als een malle. Als ik het over deze lente ga hebben, kom ik weer bij The Lunar Chronicles uit. Deze lente las ik Scarlet en Cress. Daarnaast ook nog andere boeken. Als ik echt moet kiezen ga ik toch voor Simon Vs. De Verwachtingen Van De Rest Van De Wereld van Becky Albertalli. ZO. LIEF.

The Night Court; Pick a book that you read well into the night

Ik ben niet zo'n nachtelijke lezer, maar recent heb ik toch nog 2 boeken na middernacht uitgelezen. Zac & Mia van A. J. Betts en Duet Met Jou van Dani Atkins.

Voor ik weer verder in ACOTAR duik, tag ik de volgende mensen:
Niet getagd maar wil je deze tag wel invullen? Natuurlijk! Vermeld dan wel even deze post :)

Veel plezier met invullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Recensie: John Green - Schildpadden Tot In Het Oneindige

© Foto: Uitgeverij Gottmer Zes jaar hebben we er op moeten wachten en op 10 oktober was het dan eindelijk zo ver: het nieuwe boek van J...